Maria Callas. La Divina ... η απόλυτη Diva, η μία, η μοναδική ... κανένας και καμία δεν κατάφερε να αγγίξει το μύθο της

Maria Callas. La Divina ... η απόλυτη Diva, η μία, η μοναδική ... κανένας και καμία δεν κατάφερε να αγγίξει το μύθο της

La Divina ... η απόλυτη Diva, η μία, η μοναδική ... κανένας και καμία δεν κατάφερε να αγγίξει το μύθο της ... ούτε καν να πλησιάσει ...
 

Άγγιξε την τελειότητα; Ναι... την άγγιξε ...
 

Η ζωή της ... πρωταγωνίστρια σε μια δραματική μυθοπλασία πραγματικής όπερας ... προδωμένη από τη μητέρα της, προδωμένη από το μεγάλο της έρωτα... προδωμένη στο τέλος και από την ίδια τη φωνή της ... πεθαίνει ηττημένη από τον ίδιο της τον εαυτό, από τις επιλογές της ...μόνη στο διαμέρισμα της στο Παρίσι.
 

Βλέποντας το Maria by Callas, παρατήρησα για άλλη μια φορά μέσα από τη συρραφή διαφόρων συνεντεύξεών της... τον τρόπο που μιλάει στο φακό, στους συνομιλητές της, στους δημοσιογράφους ... είναι πραγματικά προς σπουδή οι εκφράσεις του προσώπου της, οι μεταπτώσεις της διάθεσης της, η αλαζονική ειλικρίνεια της ισχυρής προσωπικότητας... που όσο υποκρινόμενη κι αν ήταν, είχε ταυτιστεί τόσο με αυτό το ρόλο που έγινε ένα με αυτόν. Το παχουλό άγαρμπο κορίτσι με τη θεία φωνή συναντάει τον Πυγμαλίωνα της, μεταμορφώνεται σε υπέρκομψο κακομαθημένο fashion icon που οι paparazzi το ακολουθούν σε κάθε του βήμα, σε κάθε του ανάσα... το εγκωμιάζουν, το λοιδωρούν ... όμως δεν τη νοιάζει ...

αρκεί μία νότα της για να υποκλιθούν βασιλείς, άνθρωποι του πνεύματος μέχρι απλοί άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Κάθε παράσταση της αποτελεί "γεγονός" και κάθε της ιδιοτροπία κτίζει λιθαράκι λιθαράκι το "μύθο". Το καλοκαίρι του 1957 εμφανίζεται στο Ηρώδειο και όλο το Θησείο , το Μοναστηράκι, η Πλάκα, το Κουκάκι γίνονται μάρτυρες του ταλέντου της ... αγαπημένη ιστορία της μητέρας μου, που νιόπαντροι με τον πατέρα μου στο μπαλκόνι του πρώτου ορόφου μιας πολυκατοικίας στους πρόποδες της Ακρόπολης χειροκροτούσαν για να εκφράσουν το θαυμασμό τους στην ελληνίδα που όλη η υφήλιος έσκυβε το κεφάλι της για το πρωτοφανές θείο χάρισμα της απόλυτης ερμηνεύτριας του Βέρντι, του Πουτσίνι, του Ροσσίνι ...

γιατί δεν ήταν μόνο η φωνή ήταν και η υποκριτική δεινότητα... μούσα των σύγχρονων μεγάλων Βισκόντι, Παζολίνι, Τζεφιρέλλι ... απαραίτητη παρουσία σε κάθε comme il faut συντροφιά του διεθνούς τζετ σετ, σοκάρει τους πάντες με ένα από τα πιο πολυσυζητημένα διαζύγια του 20ου αιώνα και στη συνέχεια με έναν θυελλώδη έρωτα που έμελλε να την στιγματίσει για το υπόλοιπο της ζωής της.
 

Οι συνάδελφοι της που είχαν την τύχη να συμπρωταγωνιστούν στις πιο διάσημες όπερες του κόσμου μιλούν για τη μεταμόρφωση της πανω στη σκηνή σε έναν γιγαντιαίο ογκόλιθο που άφηνε στη σκιά τους πάντες. Η μαγεία της φωνής της δεν αποτυπώθηκε σε κανένα βινύλιο, αυτό που ακούμε εμείς που δεν προλάβαμε να τη δούμε ζωντανά είναι μόνο η μία διάσταση του ταλέντου της.

Ίσως η καλλιτεχνική της υπόσταση δεν γινόταν μύθος εάν η ιστορία της και ο πρόωρος θάνατος της δεν γινόταν επίκεντρο ενδιαφέροντος με διαστάσεις δυσθεώρητες για την εποχή μας ... το συμπέρασμα όμως είναι ένα... "η Κάλλας πουλούσε, πουλάει και θα πουλάει... όσα χρόνια κι αν περάσουν... έγινε αθάνατη".
 

Miserere στη Μαρία Κάλλας.
 

Video Url

 

Γιώργος Παπαδόπουλος