IMG 0590 2 oscars

 

Από τον Κωστή Δ. Μπίτσιο

 

Την βραδιά άνοιξε η Janelle Monae (Harriet, 7,5/10) με το τραγούδι, που ερμήνευε ο Fred Rogers (1928-2003) στην εκπομπή του. Στην συνέχεια την συνόδευσε επί σκηνής ο Billy Porter (Pose). Οι καθήμενοι στις πρώτες σειρές συμμετείχαν φωνητικά στο σόου. Οι πρώην οικοδεσπότες των Όσκαρς Steve Martin και Chris Rock αναλαμβάνουν να ζεστάνουν το κοινό με τα αστεία τους. Κάνουν αναφορά στην έλλειψη γυναικείας υποψηφιότητας στην κατηγορία σκηνοθεσίας και η κάμερα κάνει focus στην Greta Gerwig (Little Women, 8/10). Επόμενο θέμα τους η έλλειψη μαύρων υποψηφίων στις κατηγορίες ερμηνειών. Η παρουσία της Cynthia Erivo επιβεβαιώνει τον κανόνα. Ο Steve Martin κάνει ειδική αναφορά στην ερμηνεία του Eddie Murphy στο Dolemite Is My Name (7,5/10).

 

Στην απόλυτα προβλέψιμη κατηγορία του ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ Β’ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ η Regina King (Watchmen) παραδίδει το πρώτο βραβείο της βραδιάς στον Brad Pitt (Once Upon A Time In Hollywood, 7/10). Ο ίδιος θυμάται το Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969), στο οποίο πρωταγωνιστούσε ο Robert Redford, που τον σκηνοθέτησε το 1992 στο A River Runs Through It, το οποίο εδώ είδαμε στο - ακόμα κλειστό - Αττικόν.

 

Για ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ βραβεύεται το Toy Story 4. Αυτό δεν είναι λόγος, για να μην δεις στο Netflix τα συνυποψήφια I Lost My Body (7,5/10) και Klaus (8/10). Καλύτερο κινούμενο σχέδιο μικρού μήκους κηρύσσεται το μαύρο Hair Love (8/10), η φωνή του οποίου (Issae Rae) υπήρξε και παρουσιάστρια των φετινών οσκαρικών υποψηφιοτήτων τον προηγούμενο μήνα.

 

Η Idina Menzel (Uncut Gems, 9/10) και η Aurora Aksnes, μαζί με κάποιες από τις διαφορετικές Elsa του ξενόγλωσσου σινεμά, απογειώνουν το υποψήφιο για Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού Into The Unknown (Frozen II). Δυστυχώς απουσιάζει η δική μας Elsa Σία Κοσκινά. Η διαχρονική δημοφιλία των αντίστοιχων βίντεο στο youtube ενέπνευσε τελικά την τελετή. Στην κατηγορία του ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ το βραβείο αποσπά το Parasite (8/10). Η αίθουσα είναι ενθουσιασμένη. Ο Timothee Chalamet βγαίνει, για να δώσει το Oscar διασκευασμένου σεναρίου με τακούνι α-λα Prince. Στο πλάι του η Natalie Portman. Κερδίζει το φαβορί Jojo Rabbit (8/10), το σύγχρονο La vita e bella. Καλύτερο μικρού μήκους κερδίζει το The NeighborsWindow (7,5/10), μια ιστορία για την ευτυχία, που είναι δίπλα μας και αγνοούμε. ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (ΣΚΗΝΙΚΑ) κερδίζει το φαβορί Once Upon A Time In Hollywood. Το βραβείο κοστουμιών απονέμεται τραγουδιστικά από τις παρουσιάστριες Maya Rudolph και Kristen Wiig στο Little Women. Ακολουθεί ακόμα μία παρουσίαση τραγουδιού, υποψήφιου για Όσκαρ (Im Standing With You).

 

Το φαβορί American Factory παίρνει το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ (Netflix). Δυστυχώς η νικήτρια αναφέρθηκε στην γείτονα χώρα (με αφορμή το συνυποψήφιο Honeyland, το οποίο είναι υποψήφιο και για ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟ ΦΙΛΜ) ως απλά Μακεδονία.

 

Το φαβορί Laura Dern κερδίζει την ημέρα των γενεθλίων της το Όσκαρ για ΚΑΛΥΤΕΡΟ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΡΟΛΟ για το Marriage Story (9/10) του Netflix. Στο πλάι της συγκινημένη η μητέρα της Diane Ladd, η οποία γιορτάζει τα γενέθλιά της με τον υποφαινόμενο. Η κόρη ξεπερνά πατέρα (Bruce Dern) και μάνα, που έχουν απλά υποψηφιότητες. Η Scarlett Johansson με δύο υποψηφιότητες (JoJo Rabbit, Marriage Story) χάνει όπως και η Sigourney Weaver το 1989, η Cate Blanchett το 2008, η Julianne Moore το 2003 και η Emma Thompson το 1994. Ο Lin-Manuel Miranda παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στα τραγούδια του σινεμά. Παίζει - μεταξύ άλλων - απόσπασμα από τον Σωματοφύλακα με την Whitney Houston. Επί σκηνής ο Eminem ερμηνεύει το Lose Yourself και από κάτω η Billie Eilish παρακολουθεί. Έλειπε στην βράβευσή του διά χειρός Barbra Streisand το 2003, οπότε τώρα τιμά την Ακαδημία με την παρουσία του.

 

 

 

 

Καλύτερος ήχος για το Ford v Ferrari (8/10), την τελευταία ταινία της 20th Century Fox, ως μητέρας εταιρείας. Το 1917 (9,5/10) αποσπά το πρώτο του βραβείο (sound mixing). Ο Randy Newman ερμηνεύει ζωντανά το υποψήφιο I Cant Let You Throw Yourself Away. Στην κατηγορία της ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ κερδίζει το φαβορί 1917. Ισοφαρίζει μέχρις στιγμής με δύο αγαλματίδια το Once Upon A Time In Hollywood. Ως καλύτερο μοντάζ ψηφίζεται αυτό του Ford v Ferrari. Οι συντελεστές εκθειάζουν τον σκηνοθέτη τους James Mangold. Ακολουθεί παρουσίαση του μουσείου της Ακαδημίας από τον Έλληνα Tom Hanks, που κλείνει τον λόγο του με την φράση I Am Spartacus. Η - δις υποψήφια φέτος - Cynthia Erivo ερμηνεύει, ντυμένη στα χρυσά, το υποψήφιο Stand Up. Δωρική, συγκινητική και κυρίαρχος σκηνικά. Στην κορύφωση του τραγουδιού κλωτσά με το αριστερό πόδι, ακριβώς όπως η Whitney Houston. Ίδιες υποψηφιότητες (καλύτερης ερμηνείας και καλύτερου τραγουδιού) στην ίδια χρονιά είχαν πρόσφατα οι Mary J. Blige και Lady Gaga.

 

Τα καλύτερα οπτικά εφέ κερδίζει το 1917. Βραβείο για ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΚΑΙ ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ κερδίζει το Bombshell (7/10) για τις ρεαλιστικές μεταμορφώσεις των πρωταγωνιστριών του. Στην κατηγορία καλύτερου international (και όχι πια ξενόγλωσσου) φιλμ το Όσκαρ κέρδισε η Νότια Κορέα (στην πρώτη της υποψηφιότητα) με την ταινία Parasite. Ο Elton John τραγουδά το υποψήφιο I’m Gonna Love Me Again. Επιθυμώντας φέτος να αναγνωρίσει την συμβολή της μουσικής και των τραγουδιών στις ταινίες, η Ακαδημία κρατά, λίγο πριν τις απονομές των μεγάλων βραβείων, την ανάδειξη των νικητών καλύτερης μουσικής και τραγουδιού.

 

Brie Larson, Gal Gadot και Sigourney Weaver παρουσιάζουν το Όσκαρ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ με μία γυναίκα μαέστρο να διευθύνει για πρώτη φορά την ορχήστρα στην αίθουσα. Απονέμουν το βραβείο στην Hildur Guonadottir (Joker), νικήτρια της Χρυσής Σφαίρας. Πρόσφατα πήρε και Emmy για το Chernobyl. Στην κατηγορία ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ κερδίζει η δημιουργία του δίδυμου Elton John-Bernie Taupin (Rocketman, 8/10).

 

Στην κατηγορία ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ο Spike Lee φωνάζει το όνομα του Bong Joon Ho για το Parasite, κάνοντας την πρώτη ευχάριστη έκπληξη της βραδιάς. Ο νικητής κάνει ειδική αναφορά στον Martin Scorsese και όλη η αίθουσα σηκώνεται όρθια. Στην συνέχεια μιλά για τον Quentin Tarantino και τους λοιπούς συνυποψήφιους. Ο Steven Spielberg παρουσιάζει το κομμάτι In Memoriam. Επί σκηνής τα αδέλφια Billie Eilish και Finneas O’ Connell με το Yesterday των Beatles. Ίσως η καλύτερη στιγμή της τελετής για τον κ. Γιάννη Πετρίδη; Στον ΚΑΛΥΤΕΡΟ Α’ ΑΝΤΡΙΚΟ ΡΟΛΟ η Olivia Colman δίνει το βραβείο στο φαβορί Joaquin Phoenix (Joker, 8/10). Ο λόγος του αφορά στον ρατσισμό και στο περιβάλλον. Ευχαριστεί την Ακαδημία για την δεύτερη ευκαιρία και θυμάται συγκινημένος τον αδελφό του River (1970-1993). Τον ΚΑΛΥΤΕΡΟ Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΡΟΛΟ κερδίζει το φαβορί Renee Zellweger (Judy, 8/10) διά χειρός Rami Malek. Όσο ανεβαίνει στην σκηνή, ακούγεται το Over The Rainbow. Προβαρισμένος λόγος, όπως και του Phoenix. Η λαμπερή στα κόκκινα Jane Fonda ανακοινώνει ως ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ το Parasite, το πρώτο φιλμ που δεν μιλά αγγλικά και αποσπά τέτοια τιμή. Μεγάλος χαμένος Ο Ιρλανδός (8/10) με τις δέκα υποψηφιότητες, αφού προδόθηκε από την διάρκειά του.  Τρία βραβεία για το 1917 και τέσσερα για το Parasite.

 

IMG 0583

 

Αναλυτικά η λίστα των βραβείων Όσκαρ:

 

Καλύτερη Ταινία: Παράσιτα

Α’ ανδρικός ρόλος: Χοακίν Φίνιξ, Joker

Α’ γυναικείος ρόλος: Ρενέ Ζελβέγκερ, Judy

Β’ ανδρικός ρόλος: Μπραντ Πιτ, Κάποτε στο Χόλιγουντ

Β’ γυναικείος ρόλος: Λόρα Ντερν, Ιστορία γάμου

Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν Χο, Παράστιτα

Σενάριο πρωτότυπο: Παράσιτα, Μποονγκ Τζουν Χο

Σενάριο βασισμένο σε ξένο υλικό: Τάικα Γουαϊτίτι, Τζοτζο

Μη αγγλόφωνη (διεθνής) ταινία: Παράσιτα (Νότιος Κορέα)

Ντοκιμαντέρ: American Factory

Φωτογραφία: 1917

Μουσική: Τζόκερ

Τραγούδι: Rocketman

Μοντάζ: Κόντρα σε όλα (Λε Μαν 1966)

Σκηνικά: Kάποτε στο Χόλιγουντ

Κοστούμια: Μικρές Κυρίες

Κομμώσεις και μακιγιάζ: Βόμβα

Οπτικά εφέ: 1917

Μοντάζ ήχου: Κόντρα σε όλα (Λε Μαν 1966)

Μιξάζ ήχου: 1917

Ταινία κινουμένων σχεδίων: Toy Story 4

Μικρού μήκους μυθοπλασία: The neighbor’s widow

Μικρού μήκους ντοκιμαντέρ: Learning to skateboard in War Zone (If you’re a girl)

Μικρού μήκους κινούμενα σχέδια: Hair Love