reboutsika dimotiko theatro mikis theodorakis mikrofwno

 

Ο πατέρας Ρεμπούτσικας είχε δικό του κινηματογράφο στην Κάτω Αχαΐα, κωμόπολη 25χλμ. δυτικά από την Πάτρα, με εξαιρετική θέα που φτάνει μέχρι Αιτωλοακαρνανία. Η μαμά Ρεμπούτσικα βοηθούσε στο ταμείο, και τα παιδιά αντί να ζηλέψουνε τους σταρ και να θέλουν να γίνουν ηθοποιοί με τόσες ταινίες που είχαν δει, προτίμησαν να γίνουν μουσικοί. Ήταν και τού μπαμπά επιθυμία. Ψάλτης ο ίδιος, έστειλε τα παιδιά του στο Ωδείο. Η Ιωάννα έγινε πιανίστα και δασκάλα τού πιάνου αργότερα.

 

Η Μαρία και η Ευανθία μάθανε βιολί, ο Πλούταρχος βιολοντσέλο. Σαν την Ευανθία, έγραψε και ο Πλούταρχος Ρεμπούτσικας τραγούδια. Ενώ παράλληλα, μαζί με την αδελφή του την Μαρία, συμμετείχε για χρόνια και στην Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής τής ΕΡΤ. Ως μουσικό γνώρισα κι εγώ την Ευανθία Ρεμπούτσικα το 1983, όταν μεταδίδαμε από το Θέατρο τού Λυκαβηττού την πρώτη μεγάλη συναυλία τού Δήμου Μούτση με τον Μανώλη Μητσιά και την Δήμητρα Γαλάνη. Εκεί έπαιζε βιολί η Ευανθία. Αλλά ακόμα τότε δεν ξέραμε πως είναι και συνθέτρια. Το ανακαλύψαμε το 1997, όταν με τον Γιάννη Κότσιρα ερμηνευτή των τραγουδιών της, άρχισε να γνωρίζει τη μία επιτυχία μετά την άλλη. Κι ύστερα, ήρθαν τα soundtracks για το σινεμά και την τηλεόραση.

 

«Η πολίτικη κουζίνα», το τούρκικο «Μπαμάς και γιος» και πόσα άλλα ακόμη, που καθιέρωσαν την Ευανθία Ρεμπούτσικα και σ’ αυτόν τον τόσο απαιτητικό, δύσκολο χώρο. Το 1998, για τη σειρά εκπομπών τής ΕΡΤ «Οι τόποι τών τραγουδιών», η Δάφνη Τζαφέρη φτιάχνει το τηλεοπτικό πορτρέτο τής Ευανθίας. Και εδώ, μαζί με τις εξομολογήσεις, το βιογραφικό και τα τραγούδια, βλέπουμε κι ένα οικογενειακό στιγμιότυπο που δείχνει τα 4 αδέλφια ως Κουαρτέτο Ρεμπούτσικα να ερμηνεύουν μια δημοφιλή σύνθεση τού Φραντς Σούμπερτ (1797-1828).

 

 

Η Ευανθία και η Μαρία στο βιολί, στο πιάνο η Ιωάννα, στο βιολοντσέλο ο Πλούταρχος. Πρόκειται φυσικά για διασκευή, αφού η «Μουσική στιγμή» αρ. 3 σε φα ελάσσονα, μία από τις έξι «Moments musicaux» του συνθέτη, είχε γραφτεί αρχικά για πιάνο. Οπερατέρ ο Πέτρος Κουμουνδούρος, ηχολήπτης ο Σπύρος Δρόσος, το μοντάζ είναι τής Γιάννας Σπυροπούλου, η οργάνωση παραγωγής τής Φωτεινής Καπέλλου. Και τής Δάφνης Τζαφέρη βέβαια η σκηνοθεσία.